Αντικείμενο και Σκοπός του Προγράμματος
Το πρόγραμμα αποτελεί μια εισαγωγή στον τομέα της Παιδοψυχολογίας, με έμφαση στην Έρευνα, τη Σχολική Ψυχολογία και τις αναπτυξιακές διαταραχές και αποκλίσεις.
Σκοπός του προγράμματος είναι να παρουσιάσει με τρόπο αναλυτικό και εμπεριστατωμένο όλα τα στάδια ανάπτυξης του παιδιού από την εμβρυική μέχρι τη μετεφηβική ηλικία. Έμφαση δίνεται στο γνωστικό, ψυχοσυναισθηματικό και συμπεριφορικό τομέα, στην εξέλιξη της σκέψης, της γλώσσας, της αυτοαντίληψης και αυτοεκτίμησης, στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και τη σχολική ζωή, στον ρόλο του παιχνιδιού, στις αποκλίνουσες συμπεριφορές, στην ανάπτυξη της ηθικότητας και του λόγου.
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι /ες θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζουν τις νεότερες εξελίξεις στον τομέα της παιδοψυχολογίας και της παιδοψυχιατρικής, καθώς και τις καινοτόμες παρεμβάσεις, όσον αφορά την ψυχική υγεία των μαθητών τους.
- αναπτύξουν βασικές δεξιότητες, όπως την ανάπτυξη κατάλληλων μεθόδων διδασκαλίας και χρήση κατάλληλων μεθόδων αξιολόγησης με την κατανόηση και εφαρμογή σχετικών ψυχολογικών θεωριών και θεωριών μάθησης.
- κατανοήσουν τους τρόπους, με τους οποίους η ανάπτυξη του ατόμου και οι ατομικές διαφορές επηρεάζουν τη μάθηση, καθώς και τις συνέπειες που δύναται να έχουν αυτές οι παράμετροι στη διδασκαλία.
- κατανοήσουν την έννοια της αποκλίνουσας συμπεριφοράς των παιδιών και εφήβων, τις βασικότερες συναισθηματικές, συμπεριφορικές και μαθησιακές τους δυσκολίες, καθώς και να ενημερωθούν για τις διάφορες θεραπευτικές προσεγγίσεις και πρακτικές αντιμετώπισής τους.
- αναπτύξουν την κριτική σκέψη στην αξιολόγηση των διαφόρων μεθόδων διδασκαλίας και αξιολόγησης της μάθησης.
- διακρίνουν τα μεθοδολογικά χαρακτηριστικά, τους σκοπούς, τα είδη και τη χρησιμότητα της έρευνας.
Οι γενικές ικανότητες που αναμένεται να αποκτηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος είναι:
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Συγγραφή επιστημονικής εργασίας
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Κριτική ανάλυση
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Μέθοδος Διδασκαλίας
Τα σεμινάρια θα υλοποιηθούν αποκλειστικά με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning) (ασύγχρονη) προκειμένου να εξασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του εκπαιδευόμενου.
Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να βρουν το εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό το οποίο θα είναι αναρτημένο στην πλατφόρμα από την έναρξη του σεμιναρίου, σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα μερικής ή ολικής τοπικής αποθήκευσής του. Είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες που προτιμούν το έντυπο υλικό.
Για τον χρόνο που απαιτείται για την εκμάθηση των διδακτικών ενοτήτων, η μελέτη και η εξάσκηση των εκπαιδευόμενων ποικίλει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο που έχει για εξάσκηση και στηρίζεται στην ανεξάρτητη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού από τον ίδιο και τις αναθέσεις που θέτουν οι διδάσκοντες.
Μέσω e-mail θα δίνεται στους εκπαιδευόμενους η δυνατότητα να μπορούν να επικοινωνήσουν με το διδακτικό προσωπικό και την γραμματεία.
Μέθοδος Αξιολόγησης και Κριτήρια Απόδοσης Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης
Ένα τεστ με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στο τέλος του Προγράμματος.
Mετά την επιτυχή ολοκλήρωση τους, ο καταρτισμένος μπορεί να χρησιμοποιήσει τη βεβαίωση παρακολούθησης σε σχετικές προκηρύξεις αντίστοιχων εκπαιδευτικών ενοτήτων, καθώς μοριοδοτείται.
Διδακτικές Ενότητες
- Διδακτική Ενότητα 1 : Εξελικτική Ψυχολογία- Γνωστική και Συναισθηματική ανάπτυξη κατά την εμβρυϊκή, βρεφική, παιδική και εφηβική ηλικία.
- Διδακτική Ενότητα 2 : Εξελικτική Ψυχοπαθολογία και Ψυχιατρική για Παιδιά και Εφήβους
- Διδακτική Ενότητα 3 : Ψυχομετρικά τεστ, παιδικό ιχνογράφημα, παιγνιοθεραπεία, δραματοθεραπεία
- Διδακτική Eνότητα 4 : Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης κατά την παιδική και εφηβική ηλικία. Επαγγελματική απόφαση και αυτοεκτίμηση.
- Διδακτική Ενότητα 5 : Νοημοσύνη, πολλαπλή και συναισθηματική νοημοσύνη – Τεστ αξιολόγησης
- Διδακτική Ενότητα 6 : Ενδοοικογενειακή επικοινωνία και διαχείριση των συγκρούσεων. Διαζύγιο και παιδί.
- Διδακτική Ενότητα 7 : Αντικοινωνικές, διαταρακτικές και παραβατικές συμπεριφορές κατά την παιδική και εφηβική ηλικία. Επιμέλεια ανηλίκων. Η ψυχοπαιδαγωγική της κρίσης και της φτώχειας.
- Διδακτική Ενότητα 8 : Μαθησιακές δυσκολίες. Αξιολόγηση και παρέμβαση. Παιδιά με Αναπηρίες και Ειδική Αγωγή.
- Διδακτική Eνότητα 9 : Θεραπευτικές παρεμβάσεις για την παιδική εκμετάλλευση και κακοποίηση-Μετατραυματικό άγχος. Παιδική μετανάστευση και κοινωνικός αποκλεισμός.
- Διδακτική Eνότητα 10 : Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών
- Διδακτική Ενότητα 11 : Ανατροφοδότηση εκπαιδευόμενων
- Διδακτική Ενότητα 12 : Τελική Αξιολόγηση Προγράμματος
Σε ποιους Απευθύνεται
- Σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, νηπιοβρεφοκόμους, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι: ΑΕΙ Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ: Κοινωνικής Εργασίας, ΙΕΚ: Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, ΙΕΚ: Προσχολικής αγωγής, δραστηριοτήτων δημιουργίας & έκφρασης).
- Σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται ή πρόκειται να εργαστούν σε Κέντρα Διά Βίου Μάθησης και Δομές Διά Βίου Μάθησης.
- Σε εκπαιδευτές Ενηλίκων και συμβούλους σταδιοδρομίας
- Σε εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης που ασχολούνται με την εκπαίδευση μεταναστών, προσφύγων, ρομά, μουσουλμάνων και άλλων ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.
- Σε σχολικούς συμβούλους και σε κοινωνιολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.
- Σε αδιόριστους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης
- Σε αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό με στόχο να διδάξουν την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό.
- Σε εκπαιδευτικούς σε διαπολιτισμικά σχολεία και σχολεία ειδικής αγωγής.
- Σε υπηρετούντες στα Υπουργεία, σε δικηγόρους και σε διερμηνείς.
- Σε όσους επιθυμούν να επιμορφωθούν σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με στόχο τη δυναμική τους ένταξη σε προσφυγικές δομές και «Κέντρα φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο».
- Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές ειδικοτήτων που δύνανται να διδάξουν σε Δομές Διά Βίου Μάθησης.
- Σε όσους δραστηριοποιούνται στον χώρο της εκπαίδευσης.
Ενδεικτική Μοριοδότηση
*Ακολουθεί τις νέες οδηγίες του Υ.Π.Θ. για την Μοριοδότηση. Η παρακάτω αναφορά είναι ενδεικτική και μπορεί να τροποποιηθεί από το Υ.Π.Θ. όποτε αυτό το κρίνει αναγκαίο
- Μόρια στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ – αναπληρωτές υποψήφιοι)
- 0,5 Μόρια στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης (Nόμος 4547 (ΦΕΚ Α’ 102/12.06.2018, Άρθρο 24,περίπτωση ββ και άρθρο 21, α)
- 0,5 Μόρια σε υποψήφιους Διευθυντές και Υποδιευθυντές (Nόμος 4547 (ΦΕΚ Α’ 102/12.06.2018, Άρθρο 24,περίπτωση ββ και άρθρο 21, α)
- 10 μόρια για διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ
- Μοριοδότηση σε εκπαιδευτές ενηλίκων σε προκηρύξεις του ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Δικαιολογητικά Εγγραφής
- Αίτηση Εγγραφής
- Αντίγραφο ταυτότητας δύο όψεων.
- Βιογραφικό σημείωμα για τις σπουδές σας.
- Αποδεικτικό κατάθεσης διδάκτρων.
Δίδακτρα και Τρόποι Αποπληρωμής
Το κόστος των Διδάκτρων είναι 499,00 ευρώ
Στην τιμή συμπεριλαμβάνονται : Τυχόν χρεώσεις Φ.Π.Α.
Το Συνολικό Ποσό των Διδάκτρων σας ανάλογα με το είδος του Σεμιναρίου μπορεί να καταβληθεί τμηματικά σε δύο δόσεις (50% με την εγγραφή και 50% στην μέση του προγράμματος), ενημέρωση θα λάβετε από την γραμματεία για τους τρόπους εξόφλησης του με κατάθεση σε Τραπεζικό Λογαριασμό Πειραιώς
Οι θέσεις του σεμιναρίου είναι ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΕΣ & τηρείται σειρά προτεραιότητας.
Η συμμετοχή σας στην επιμόρφωση οριστικοποιείται μόνο με εμπρόθεσμη προπληρωμή του ποσού συμμετοχής στον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας που θα σας σταλεί με e-mail μετά την δήλωση συμμετοχής. Μπορείτε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά στο 2310 542 777 και 23821 00 304 για να πραγματοποιήσετε μια προ κράτηση θέσης με κόστος 100,00 ευρώ. Επιστροφή διδάκτρων δεν γίνεται δεκτή εκτός εάν υπάρξει διακοπή του τμήματος με υπαιτιότητα του Κε.Δι.Βι.Μ. 2