Διάρκεια σπουδών:  3 Ακαδημαϊκά Εξάμηνα Εξ Αποστάσεως

Τίτλος πτυχίου:  Master of Science

Επίπεδο σπουδών: Master από τη Σχολή Επιστημών της Αγωγής και Επιστημών

Γλώσσα διδασκαλίας:  Ελληνικά

Τύπος σπουδώνFull Time ή Part Time // Εξ Αποστάσεως Φοίτηση

Κριτήρια εισδοχής:  Πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιδρύματος της Ημεδαπής ή της Αλλοδαπής (Αναγνωρισμένο από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.)


Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Philips Κύπρου, με την γνώση και την εμπειρία του διδακτικού προσωπικού τους και υπό την ακαδημαϊκή επιμέλεια της Καθηγήτριας Παιδαγωγικής Μαρίζας Φουντοπούλου, σας προετοιμάζουν για να γίνετε οι εκπαιδευτικοί του 21ου αιώνα που θα διαμορφώσουν την Νέα Γενιά, με την απόκτηση ισχυρών εργαλείων και τεχνικών ανάπτυξης και καλλιέργειας προσωπικών δεξιοτήτων. Το πρόγραμμα αυτό πέραν του αποτελεί Μοναδικό Μεταπτυχιακό στην Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια, παράλληλα παρέχει και το αντίστοιχο Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας βάσει των απαιτήσεων του Ν. 4957/2022 (Άρθρο 99).

Οι κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις του προηγούμενου αιώνα διαμόρφωσαν ένα νέο περιβάλλον βιωσιμότητας, λειτουργίας και δράσης για το σύγχρονο άνθρωπο. Έχοντας ήδη διανύσει το ένα τέταρτο, περίπου, του 21ου αιώνα, μπορούμε να επισημάνουμε ότι η νέα εποχή έχει ως βασικά χαρακτηριστικά την πολυπολιτισμικότητα, τη διεθνοποίηση, την ταχύτατη παραγωγή και διακίνηση πληροφορίας, τον ανθρωπομορφισμό της τεχνολογίας, αλλά και την ανησυχία για την προσωπική ταυτότητα που αφομοιώνεται από τη μάζα, για την ποιότητα της πληροφορίας που δεν μετατρέπεται σε γνώση, για τη ρευστότητα της επαγγελματικής αποκατάστασης και για την αδυναμία πρόβλεψης παραμέτρων που θεωρούνταν σταθερές, όπως ο τόπος διαμονής και οι εργασιακές σχέσεις. Η εκπαίδευση, ως πεδίο διαμόρφωσης των μελλοντικών πολιτών και ως εκείνος ο θεσμός που λειτουργεί υποστηρικτικά για την επιβίωση ή/και αλλαγή στον κοινωνικό προσανατολισμό, δεν μπορεί παρά να υφίσταται ανάλογες τροποποιήσεις στη δομή, στη λειτουργία, στο προφίλ των παραγόντων που την υλοποιούν, στα μέσα που χρησιμοποιούνται, στο θεωρητικό/φιλοσοφικό πλαίσιο τεκμηρίωσής της, στον προσανατολισμό της και στη στοχοθεσία της. Όροι, όπως οι δεξιότητες, η δια βίου μάθηση, η επαγγελματική εξέλιξη, η αυτό-αξιολόγηση, οι κοινότητες μάθησης, οι ψηφιακές τεχνολογίες, η υβριδική μάθηση και διδασκαλία, η συμπερίληψη, η αυτό-διοίκηση της σχολικής μονάδας, η τηλε-εκπαίδευση, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν εμπλουτίζουν, απλώς, το εκπαιδευτικό λεξιλόγιο αλλά διαμορφώνουν ένα νέο περιβάλλον μάθησης και διδασκαλίας και, κυρίως, μια νέα επαγγελματική ταυτότητα για τον εκπαιδευτικό όλων των βαθμίδων, όλων των αντικειμένων και όλων των τύπων εκπαίδευσης, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις εκάστοτε συνεχείς εξελίξεις και να είναι αποτελεσματικός. Ο εκπαιδευτικός του 21ου αιώνα χρειάζεται ισχυρά εργαλεία και τεχνικές ανάπτυξης και καλλιέργειας προσωπικών δεξιοτήτων, όπως η σύνδεση της θεωρίας με την πράξη, η μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη θεώρηση της μάθησης και διδασκαλίας, η αξιολόγηση της πληροφορίας, ο μετασχηματισμός της γνώσης, η διαχείριση της σχολικής μονάδας, η συνδυαστική εφαρμογή επιστημονικών και παιδαγωγικών αρχών, που θα του επιτρέψουν να νιώσει πληρότητα στην άσκηση του έργου του και κυρίως ετοιμότητα να διαχειρίζεται και να προσαρμόζεται σε κάθε επικείμενη τροποποίηση του εκπαιδευτικού πλαισίου. Σκοπός του προτεινόμενου Προγράμματος είναι να συμβάλλει στη διαμόρφωση σύγχρονης επαγγελματικής ταυτότητας του εκπαιδευτικού μέσω απόκτησης γνώσεων και καλλιέργειας δεξιοτήτων, οι οποίες θα του επιτρέπουν να δρα αποτελεσματικά στο πλαίσιο της σχολικής τάξης και της σχολικής μονάδας εφαρμόζοντας αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και της μεθοδολογίας της διδασκαλίας αλλά και παράγοντας ο ίδιος νέες τεχνικές, απαραίτητες για την ευέλικτη προσαρμογή των θεωρητικά ζητουμένων στις εκάστοτε πραγματικές συνθήκες.
Η γλώσσα διδασκαλίας είναι η Eλληνική.

To Πρόγραμμα Αφορά :
  • Πτυχιούχους Α.Ε.Ι. που έχουν τη δυνατότητα να διδάξουν γνωστικά αντικείμενα που περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Σπουδών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γενική, Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση), όπως πτυχιούχοι Φιλοσοφικών Σχολών, Σχολών Θετικών Επιστημών, Πολυτεχνικών Σχολών, Οικονομικών -Πολιτικών-Νομικών Σχολών,  Ιατρικών-Νοσηλευτικών  Σχολών κ.α.
  • Όσοι εργάζονται ή επρόκειτο να απασχοληθούν σε δομές Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης (όπως για παράδειγμα τα Δ.Ι.Ε.Κ, τα Ι.Ι.Ε.Κ. κ.α.).
  • Όσοι υπηρετούν ήδη στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και επιθυμούν να επικαιροποιήσουν τις σχετικές γνώσεις τους.

Συνεργασία Πανεπιστημίου Philips με Ε.Κ.Π.Α.

Η σύμπραξη μεταξύ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) και του Πανεπιστημίου Philips Κύπρου επισφραγίστηκε με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας τον Ιούλιο του 2022 με πενταετή διάρκεια. Το Ε.Κ.Π.Α., με το κύρος και την αφοσίωση του στην ακαδημαϊκή αριστεία ως ένα από τα παλαιότερα ακαδημαϊκά ιδρύματα της Ελλάδας και το Πανεπιστήμιο Philips, με την πολυετή εμπειρία και τεχνογνωσία του εκπαιδευτικού προσωπικού του, ενώνουν τις δυνάμεις τους προς όφελος της Κοινότητας της Εκπαίδευσης με σκοπό τις αμοιβαίες επαφές και συνεργασίες μεταξύ μελών του ακαδημαϊκού και λοιπού προσωπικού, φοιτητών και εξωτερικών συνεργατών σε κάθε είδους ερευνητικά ή εκπαιδευτικά έργα, εργαστήρια και προγράμματα, μέσω της ανταλλαγής επισκέψεων με σκοπό την υλοποίηση κοινών επιστημονικών, ερευνητικών, εκπαιδευτικών και πολιτιστικών δράσεων.
Μέσα από την Ιδρυματική Διακήρυξη των δύο πανεπιστημίων, ενισχύεται ακόμα περισσότερο η συνεργασία τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε διακρατικό επίπεδο. Ταυτόχρονα, η συνένωση δυνάμεων του Ε.Κ.Π.Α. και του Πανεπιστημίου Philips βάζουν την εκπαίδευση σε μια διαρκή τροχιά ανόδου που στόχο έχει να θέσει τα θεμέλια για περαιτέρω ανάπτυξη στο ερευνητικό πεδίο και στο πεδίο της διδασκαλίας, αλλά και να προετοιμάσει τους επαγγελματίες του αύριο οι οποίοι θα έχουν τα απαραίτητα εφόδια για την αγορά εργασίας.
Η ψήφος εμπιστοσύνης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) στο Πανεπιστήμιο Philips Κύπρου αποτελεί και αναγνώριση για το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης που διαθέτει το κυπριακό εκπαιδευτικό ίδρυμα αλλά και εν γένει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Μέσα από αυτή τη συνεργασία, οι φοιτητές των δύο ακαδημαϊκών ιδρυμάτων μπορούν να απολαμβάνουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου και να συνεισφέρουν στην παρεχόμενη ποιότητα της ακαδημαϊκής αριστείας, μέσω της συμμετοχής τους σε εθνικά και πανευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι φοιτητές αναμένεται να:

  • κατανοήσουν το σύγχρονο ρόλο της εκπαίδευσης ως παράγοντα προσδιοριστικού της κοινωνικής αποτελεσματικότητας και ως πεδίου απεικόνισης του συνόλου των αλλαγών σε πολιτικό, ιδεολογικό, οικονομικό επίπεδο.
  • συνειδητοποιήσουν το ρόλο του σύγχρονου εκπαιδευτικού ως ενός καταρτισμένου επαγγελματία, ο οποίος μπορεί να παρεμβαίνει, να προσαρμόζει, να παράγει, να εξισορροπεί και τελικά να λειτουργεί αποτελεσματικά στη σχολική μονάδα και τη σχολική τάξη, σύμφωνα με το εκάστοτε ισχύον κανονιστικό πλαίσιο.
  • επικαιροποιούν, με προσωπική μελέτη αλλά και με συνεργατικού τύπου διαδικασίες, τις γνώσεις τους σε θέματα παιδαγωγικής και διδακτικής θεματικής και μετά το πέρας της παρακολούθησης του Προγράμματος.
  • μελετούν κριτικά τις εξελίξεις στα επιστημονικά πεδία της παιδαγωγικής και της διδακτικής, ώστε, στη συνέχεια, να τις προσαρμόζουν στις εκάστοτε διαφορετικές συνθήκες μάθησης και διδασκαλίας.
  • αναλύουν και να ερμηνεύουν το εκάστοτε θεσμικό πλαίσιο αναγνωρίζοντας τις υπόρρητες αρχές μάθησης και διδασκαλίας καθώς και τις κοινωνικές προεκτάσεις τους.
  • ασκηθούν σε θέματα οργάνωσης, σχεδιασμού και υλοποίησης μιας τεχνικά άρτιας διδασκαλίας, η οποία θα εξισορροπεί τους κύριους παράγοντες που την προσδιορίζουν (θεσμικό πλαίσιο, γνωστικό αντικείμενο, μαθητής, εκπαιδευτικός).
  • εξοικειωθούν με τις κύριες αρχές διοίκησης, οργάνωσης και αυτό-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του στελεχιακού προσωπικού της.
  • εφαρμόζουν αποτελεσματικά στην πράξη τις θεωρητικές παιδαγωγικές και διδακτικές κατευθύνσεις.
  • συνεργάζονται και να ανταλλάσσουν γνώσεις, εμπειρίες, στάσεις και απόψεις με τους/τις συναδέλφους τους προς την κατεύθυνση της διαμόρφωσης μιας κοινότητας μάθησης και, ευρύτερα, της ποιοτικής αναβάθμισης του ρόλου του εκπαιδευτικού ως επαγγελματία.
  • εξελίσσονται επαγγελματικά εμπλουτίζοντας το έργο τους με διαδικασίες, όπως ο αναστοχασμός, η αυτό-αξιολόγηση, η έτερο-παρατήρηση, η συνεργασία, η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών.

1ο Εξάμηνο
Υποχρεωτικά Μαθήματα ECTS
1. ΠΔΕ 110 Ιστορία της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης 8
2. ΠΔΕ 111 Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης 7
3. ΠΔΑ 112 Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης 8
4. ΠΔΑ 113 Μαθησιακές Δυσκολίες και Διαταραχές Συμπεριφοράς 7
Σύνολο Πιστωτικών Μονάδων 30
2ο Εξάμηνο
Υποχρεωτικά Μαθήματα ECTS
1. ΠΔΕ 120 Θεωρίες Μάθησης Διδασκαλίας και Αξιολόγησης 10
2. ΠΔΕ 121 Μεθοδολογία Διδασκαλίας Ειδικών Μαθημάτων 10
3. ΠΔΕ 122 Πρακτική/Διδακτική Άσκηση 10
Σύνολο Πιστωτικών Μονάδων 30
3ο Εξάμηνο
Υποχρεωτικά Μαθήματα ECTS
1. ΠΔΕ 210 Μεταπτυχιακή Διατριβή 30
Σύνολο Πιστωτικών Μονάδων 30

Για οποιαδήποτε απορία έχετε, επικοινωνήστε μαζί μας!