Αντικείμενο και Σκοπός του Προγράμματος
Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος
Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι /ες θα είναι σε θέση να:
- γνωρίζουν τις έννοιες, τους ορισμούς, τις θεωρίες, τις προσεγγίσεις και τα μοντέλα για τη χαρισματικότητα, το ταλέντο και τη νοημοσύνη
- αναγνωρίζουν και να κατανοούν τα ιδιαίτερα γνωστικά, γνωσιακά, συναισθηματικά και ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά των χαρισματικών παιδιών, εφήβων και ενηλίκων
- αναγνωρίζουν, κατανοούν, διαχειρίζονται και υποστηρίζουν τις ιδιαίτερες γνωστικές, γνωσιακές, εκπαιδευτικές, μαθησιακές, συναισθηματικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των χαρισματικών παιδιών, εφήβων και ενηλίκων και των οικογενειών τους
- αναγνωρίζουν τα χαρισματικά παιδιά, εφήβους και ενήλικες και να παραπέμπουν σε κατάλληλες δομές για εκτίμηση και υποστήριξη
- αναπτύσσουν κατάλληλες μαθησιακές, εκπαιδευτικές, κοινωνικές και επαγγελματικές/εργασιακές ευκαιρίες και περιβάλλοντα για τους χαρισματικούς και να προσαρμόζουν τη μαθησιακή διαδικασία στις μαθησιακές και αναπτυξιακές ανάγκες τους
- παρέχουν εκπαιδευτική και συμβουλευτική υποστήριξη στα χαρισματικά παιδιά, εφήβους και ενήλικες και τις οικογένειές τους
Σε ποιους απευθύνεται:
Το Πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και όλων των ειδικοτήτων, Στελέχη Εκπαίδευσης, Στελέχη των ΚΕΣΥ, ΣΔΕΥ και ΕΔΕΑΥ και των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, στο Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό και στο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, σε Σχολικούς Ψυχολόγους, Σχολικούς Κοινωνικούς Λειτουργούς και Σχολικούς Νοσηλευτές, σε Ειδικούς Παιδαγωγούς Παράλληλης Στήριξης και σε Εκπαιδευτικούς των Τμημάτων Ένταξης, σε Εκπαιδευτικούς ΙΕΚ, σε Στελέχη των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων, σε Ειδικούς και επαγγελματίες ψυχικής υγείας, σε φοιτητές, γονείς και κάθε ενδιαφερόμενο που αναζητά μια σφαιρική κατάρτιση στη συγκεκριμένη θεματική.
Μέθοδος Διδασκαλίας
Τα σεμινάρια θα υλοποιηθούν αποκλειστικά με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning) (ασύγχρονη) προκειμένου να εξασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του εκπαιδευόμενου. Aκόμη θα υπάρξουν τέσσερις εποπτικές σύγχρονες τηλεδιασκέψεις
Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να βρουν το εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό το οποίο θα είναι αναρτημένο στην πλατφόρμα από την έναρξη του σεμιναρίου, σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα μερικής ή ολικής τοπικής αποθήκευσής του. Είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες που προτιμούν το έντυπο υλικό.
Για τον χρόνο που απαιτείται για την εκμάθηση των διδακτικών ενοτήτων, η μελέτη και η εξάσκηση των εκπαιδευόμενων ποικίλει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο που έχει για εξάσκηση και στηρίζεται στην ανεξάρτητη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού από τον ίδιο και τις αναθέσεις που θέτουν οι διδάσκοντες.
Μέσω e-mail θα δίνεται στους εκπαιδευόμενους η δυνατότητα να μπορούν να επικοινωνήσουν με το διδακτικό προσωπικό και την γραμματεία.
Μέθοδος Αξιολόγησης και Κριτήρια Απόδοσης Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης
Ένα τεστ με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στο τέλος του Προγράμματος.
Mετά την επιτυχή ολοκλήρωση τους, ο καταρτισμένος μπορεί να χρησιμοποιήσει τη βεβαίωση παρακολούθησης σε σχετικές προκηρύξεις αντίστοιχων εκπαιδευτικών ενοτήτων, καθώς μοριοδοτείται.
Διδακτικές Ενότητες
- Διδακτική Ενότητα 1 : Εννοιολογικοί ορισμοί και ιστορική ανασκόπηση
- Διδακτική Ενότητα 2 : Θεωρίες, προσεγγίσεις και μοντέλα για την Νοημοσύνη, την Χαρισματικότητα και την Δημιουργικότητα
- Διδακτική Ενότητα 3 : Χαρακτηριστικά των χαρισματικών παιδιών, εφήβων και ενηλίκων
- Διδακτική Eνότητα 4 : Αναγνώριση και εκτίμηση της χαρισματικότητας
- Διδακτική Ενότητα 5 : Η Νευροβιολογική βάση της Χαρισματικότητας
- Διδακτική Ενότητα 6 : Αναπτυξιακά πρότυπα και Αναπτυξιακές προκλήσεις στην χαρισματικότητα
- Διδακτική Ενότητα 7 : Χαρισματικότητα και Διαγνώσεις/Υποδιαγνώσεις/Παραδιαγνώσεις/Διπλές/Λανθασμένες Διαγνώσεις
- Διδακτική Ενότητα 8 : Ο χαρισματικός στα πλαίσια
- Διδακτική Eνότητα 9 : Εκπαιδευτική υποστήριξη χαρισματικών μαθητών και φοιτητών – Νομοθετικό και Εκπαιδευτικό πλαίσιο – Διδακτικές προσεγγίσεις
- Διδακτική Eνότητα 10 : Συμβουλευτική υποστηρίξη χαρισματικών παιδιών, εφήβων και ενηλίκων
- Διδακτική Ενότητα 11 : Ένα συστημικό μοντέλο για την χαρισματικότητα
- Διδακτική Ενότητα 12 : Τελική Αξιολόγηση Προγράμματος
Σε ποιους Απευθύνεται
- Σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, νηπιοβρεφοκόμους, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι: ΑΕΙ Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ: Κοινωνικής Εργασίας, ΙΕΚ: Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, ΙΕΚ: Προσχολικής αγωγής, δραστηριοτήτων δημιουργίας & έκφρασης).
- Σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται ή πρόκειται να εργαστούν σε Κέντρα Διά Βίου Μάθησης και Δομές Διά Βίου Μάθησης.
- Σε εκπαιδευτές Ενηλίκων και συμβούλους σταδιοδρομίας
- Σε εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης που ασχολούνται με την εκπαίδευση μεταναστών, προσφύγων, ρομά, μουσουλμάνων και άλλων ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.
- Σε σχολικούς συμβούλους και σε κοινωνιολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.
- Σε αδιόριστους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης
- Σε αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό με στόχο να διδάξουν την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό.
- Σε εκπαιδευτικούς σε διαπολιτισμικά σχολεία και σχολεία ειδικής αγωγής.
- Σε υπηρετούντες στα Υπουργεία, σε δικηγόρους και σε διερμηνείς.
- Σε όσους επιθυμούν να επιμορφωθούν σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με στόχο τη δυναμική τους ένταξη σε προσφυγικές δομές και «Κέντρα φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο».
- Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές ειδικοτήτων που δύνανται να διδάξουν σε Δομές Διά Βίου Μάθησης.
- Σε όσους δραστηριοποιούνται στον χώρο της εκπαίδευσης.
Ενδεικτική Μοριοδότηση
*Ακολουθεί τις νέες οδηγίες του Υ.Π.Θ. για την Μοριοδότηση. Η παρακάτω αναφορά είναι ενδεικτική και μπορεί να τροποποιηθεί από το Υ.Π.Θ. όποτε αυτό το κρίνει αναγκαίο
- 0,5 Μόρια στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης (Nόμος 4547 (ΦΕΚ Α’ 102/12.06.2018 , Άρθρο 24,περίπτωση ββ και άρθρο 21, α)
- Μοριοδοτήσεις, στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, για δημοσίευση άρθρων στο επιστημονικό περιοδικό ΣΚΕΨΥ (0,50 μονάδες για κάθε άρθρο και έως 1,5 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο)
- Μοριοδοτήσεις, στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, για εισηγήσεις σε πρακτικά συνεδρίων ή σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές (0,2 μονάδες για κάθε εισήγηση και έως 1 μονάδα κατ’ ανώτατο όριο)
- 0,5 Μόρια σε υποψήφιους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Nόμος 4547 (ΦΕΚ Α’ 102/12.06.2018 , Άρθρο 24,περίπτωση ββ και άρθρο 21, α)
- 2 Μόρια στο σύστημα διορισμών – προσλήψεων εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ – αναπληρωτές, αδιόριστοι υποψήφιοι)
- 10 μόρια για διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ (ΦΕΚ 2 Απριλίου 2019)
- 2 Μόρια για διευθυντές και υποδιευθυντές σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και σε ΔΙΕΚ
Δικαιολογητικά Εγγραφής
- Αίτηση Εγγραφής
- Αντίγραφο ταυτότητας δύο όψεων.
- Βιογραφικό σημείωμα για τις σπουδές σας.
- Αποδεικτικό κατάθεσης διδάκτρων.
Δίδακτρα και Τρόποι Αποπληρωμής
Το κόστος των Διδάκτρων είναι 499,00 ευρώ
Στην τιμή συμπεριλαμβάνονται : Τυχόν χρεώσεις Φ.Π.Α.
Το Συνολικό Ποσό των Διδάκτρων σας ανάλογα με το είδος του Σεμιναρίου μπορεί να καταβληθεί τμηματικά σε δύο δόσεις (50% με την εγγραφή και 50% στην μέση του προγράμματος), ενημέρωση θα λάβετε από την γραμματεία για τους τρόπους εξόφλησης του με κατάθεση σε Τραπεζικό Λογαριασμό Πειραιώς
Οι θέσεις του σεμιναρίου είναι ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΕΣ & τηρείται σειρά προτεραιότητας.
Η συμμετοχή σας στην επιμόρφωση οριστικοποιείται μόνο με εμπρόθεσμη προπληρωμή του ποσού συμμετοχής στον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας που θα σας σταλεί με e-mail μετά την δήλωση συμμετοχής. Μπορείτε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά στο 2310 542 777 και 23821 00 304 για να πραγματοποιήσετε μια προ κράτηση θέσης με κόστος 100,00 ευρώ. Επιστροφή διδάκτρων δεν γίνεται δεκτή εκτός εάν υπάρξει διακοπή του τμήματος με υπαιτιότητα του Κε.Δι.Βι.Μ. 2