Διάρκεια

12 Μήνες

Ώρες Διδασκαλίας

450 Ώρες

Μονάδες ΕCVET

22,5

Ολοκλήρωση

 01-03-2022

Δίδακτρα

499,00 σε 2 Δόσεις

 

Αντικείμενο και Σκοπός του Προγράμματος


Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εκπαίδευση Συνοδών Παράλληλης Στήριξης» παρουσιάζει δύο από τους σημαντικότερους θεσμούς ένταξης και ενσωμάτωσης των ατόμων με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η συνεκπαίδευση μέσα από την ένταξη στο κοινό σχολείο διασφαλίζει την ισότητα των ευκαιριών και προσφέρει κατάλληλες ευκαιρίες αγωγής, μάθησης και κοινωνικής ανάπτυξης ατόμων με διαφορετικές ικανότητες και δυνατότητες. Ως εκ τούτου, γενικός σκοπός του προγράμματος είναι η υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου για ΑμΕΑ & ΑμΕΕΑ, το οποίο προσφέρεται σε όλες τις δομές της Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης, καθώς και κοινωνικο-προνοιακές δομές, με κύριους στόχους τον εκσυγχρονισμό εφαρμοσμένων γνώσεων και την επικαιροποίηση πρακτικών δεξιοτήτων σε επαγγελματικό περιβάλλον για την υποστήριξη των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον.

 

Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος


Τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα με την ολοκλήρωση του Προγράμματος αναμένονται να είναι:

  • η αναβάθμιση των γνώσεων των εκπαιδευτικών στο Γενικό Σχολείο, καθώς και των επαγγελματιών και επιστημόνων Ειδικής Αγωγής για πρόληψη και έγκαιρη παρέμβαση.
  • η ενίσχυση των επαγγελματικών δεξιοτήτων ειδικού, εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στις δομές Ειδικής Αγωγής και εν γένει Εκπαίδευσης.
  • η βελτίωση των κοινωνικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων όλων των ειδικοτήτων που εμπλέκονται με το χώρο της εκπαίδευσης προς μία φιλοσοφία σχολικής, εκπαιδευτικής και κοινωνικής συμπερίληψης.
  • η υποστήριξη των ατόμων με ΑμΕΑ & ΕΕΑ προς την ομαλή μετάβαση τους προς την ενηλικίωση.
  • η στήριξη εκπαιδευτικών δομών ειδικής αγωγής μέσω ενός εκσυγχρονισμένου επιμορφωτικού έργου, με έμφαση στον Καθολικό Σχεδιασμό Για Όλους.
  • η εκπαίδευση, κατάρτιση και ενίσχυση Συνοδών Παράλληλης Στήριξης.

 

Μέθοδος Διδασκαλίας


Τα σεμινάρια θα υλοποιηθούν αποκλειστικά με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning) (ασύγχρονη) προκειμένου να εξασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του εκπαιδευόμενου.

Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να βρουν το εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό το οποίο θα είναι αναρτημένο στην πλατφόρμα από την έναρξη του σεμιναρίου, σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα μερικής ή ολικής τοπικής αποθήκευσής του. Είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες που προτιμούν το έντυπο υλικό.

Για τον χρόνο που απαιτείται για την εκμάθηση των διδακτικών ενοτήτων, η μελέτη και η εξάσκηση των εκπαιδευόμενων ποικίλει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο που έχει για εξάσκηση και στηρίζεται στην ανεξάρτητη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού από τον ίδιο και τις αναθέσεις που θέτουν οι διδάσκοντες.

Μέσω e-mail θα  δίνεται στους εκπαιδευόμενους η δυνατότητα να μπορούν να επικοινωνήσουν με το διδακτικό προσωπικό και την γραμματεία.

 

Μέθοδος Αξιολόγησης και Κριτήρια Απόδοσης Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης


Ένα τεστ με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στο τέλος του Προγράμματος.

Mετά την επιτυχή ολοκλήρωση τους, ο καταρτισμένος μπορεί να χρησιμοποιήσει τη βεβαίωση παρακολούθησης σε σχετικές προκηρύξεις αντίστοιχων εκπαιδευτικών ενοτήτων, καθώς μοριοδοτείται.

 

Διδακτικές Ενότητες


  • Διδακτική Ενότητα   1 : Θεωρητικές και Κοινωνικοπαιδαγωγικές Διαστάσεις
  • Διδακτική Ενότητα   2 : Ενσωμάτωση και Υποστήριξη παιδιών με Αναπηρίες ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες
  • Διδακτική Ενότητα   3 : Ένταξη μαθητών με Νοητική Αναπηρία
  • Διδακτική Eνότητα   4 : Ένταξη Μαθητών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος
  • Διδακτική Ενότητα   5 : Ένταξη Μαθητών με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητα
  • Διδακτική Ενότητα   6 : Ένταξη μαθητών με προβλήματα όρασης και ακοής
  • Διδακτική Ενότητα   7 : Ένταξη Μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες
  • Διδακτική Ενότητα   8 : Ένταξη Μαθητών με Σωματικές Αναπηρίες
  • Διδακτική Eνότητα   9 : Ένταξη παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς
  • Διδακτική Eνότητα 10 : Ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης
  • Διδακτική Ενότητα 11 : Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών
  • Διδακτική Ενότητα 12 : Τελική Αξιολόγηση Προγράμματος

 

Σε ποιους Απευθύνεται


  • Σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, νηπιοβρεφοκόμους, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι: ΑΕΙ Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ: Κοινωνικής Εργασίας, ΙΕΚ: Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, ΙΕΚ: Προσχολικής αγωγής, δραστηριοτήτων δημιουργίας & έκφρασης).
  • Σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται ή πρόκειται να εργαστούν σε Κέντρα Διά Βίου Μάθησης και Δομές Διά Βίου Μάθησης.
  • Σε εκπαιδευτές Ενηλίκων και συμβούλους σταδιοδρομίας
  • Σε εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης που ασχολούνται με την εκπαίδευση μεταναστών, προσφύγων, ρομά, μουσουλμάνων και άλλων ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.
  • Σε σχολικούς συμβούλους και σε κοινωνιολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.
  • Σε αδιόριστους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης
  • Σε αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό με στόχο να διδάξουν την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό.
  • Σε εκπαιδευτικούς σε διαπολιτισμικά σχολεία και σχολεία ειδικής αγωγής.
  • Σε υπηρετούντες στα Υπουργεία, σε δικηγόρους και σε διερμηνείς.
  • Σε όσους επιθυμούν να επιμορφωθούν σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με στόχο τη δυναμική τους ένταξη σε προσφυγικές δομές και «Κέντρα φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο».
  • Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές ειδικοτήτων που δύνανται να διδάξουν σε Δομές Διά Βίου Μάθησης.
  • Σε όσους δραστηριοποιούνται στον χώρο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

 

Ενδεικτική Μοριοδότηση


*Ακολουθεί τις νέες οδηγίες του Υ.Π.Θ. για την Μοριοδότηση. Η παρακάτω αναφορά είναι ενδεικτική και μπορεί να τροποποιηθεί από το Υ.Π.Θ. όποτε αυτό το κρίνει αναγκαίο

  • Το σεμινάριο Εκπαίδευση Συνοδών Παράλληλης Στήριξης μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό μορίων (2) σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ με θέμα: «Απασχόληση ωρομισθίων εκπαιδευτών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ), Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης Ειδικής Αγωγής και Δημόσιων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΣΕΚ)», σε ειδικότητες αντίστοιχης θεματικής με θέματα ειδικής αγωγής (π.χ. Προσχολικής Αγωγής, Δραστηριοτήτων, Δημιουργίας και Έκφρασης ή Προσχολικής Αγωγής για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες).
  • Το σεμινάριο μοριοδοτείται με το μέγιστο αριθμό μορίων (2) σύμφωνα με το ΦΕΚ με θέμα: «Καθορισμός Κριτηρίων και διαδικασίας αξιολόγησης και επιλογής, των με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου εκπαιδευτών ενηλίκων, των Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), των Πειραματικών Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (Π.Σ.Ε.Κ.) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) του ΟΑΕΔ» (Αρ. Φύλλου 1961/30-06-2016), σε ειδικότητες αντίστοιχης θεματικής με θέματα ειδικής αγωγής (π.χ. Προσχολικής Αγωγής).

 

Δικαιολογητικά Εγγραφής


  1. Αίτηση Εγγραφής
  2. Αντίγραφο ταυτότητας δύο όψεων.
  3. Βιογραφικό σημείωμα για τις σπουδές σας.
  4. Αποδεικτικό κατάθεσης διδάκτρων.

 

Δίδακτρα και Τρόποι Αποπληρωμής


Το κόστος των Διδάκτρων είναι 499,00 ευρώ

Στην τιμή συμπεριλαμβάνονται : Τυχόν χρεώσεις Φ.Π.Α.

Το Συνολικό Ποσό των Διδάκτρων σας ανάλογα με το είδος του Σεμιναρίου μπορεί να καταβληθεί τμηματικά σε δύο δόσεις (50% με την εγγραφή και 50% στην μέση του προγράμματος), ενημέρωση θα λάβετε από την γραμματεία για τους τρόπους εξόφλησης του με κατάθεση σε Τραπεζικό Λογαριασμό Πειραιώς

Οι θέσεις του σεμιναρίου είναι ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΕΣ & τηρείται σειρά προτεραιότητας.


Η συμμετοχή σας στην επιμόρφωση οριστικοποιείται μόνο με εμπρόθεσμη προπληρωμή του ποσού συμμετοχής στον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας που θα σας σταλεί με e-mail μετά την δήλωση συμμετοχής. Μπορείτε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά στο 2310 542 777 και 23821 00 304 για να πραγματοποιήσετε μια προ κράτηση θέσης με κόστος 100,00 ευρώ. Επιστροφή διδάκτρων δεν γίνεται δεκτή εκτός εάν υπάρξει διακοπή του τμήματος με υπαιτιότητα του Κε.Δι.Βι.Μ. 2