Διάρκεια

12 Μήνες

Ώρες Διδασκαλίας

450 Ώρες

Μονάδες ΕCVET

22,5

Ολοκλήρωση

 01-03-2022

Δίδακτρα

499,00 σε 2 Δόσεις

 

Αντικείμενο και Σκοπός του Προγράμματος


Πρόκειται για επιμορφωτικό πρόγραμμα που σκοπό έχει τη θεωρητική και εμπειρική εξειδίκευση εκπαιδευτικών (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), φοιτητών και άλλων επιστημόνων στις σύγχρονες τάσεις της Ειδικής Αγωγής και τον εμπλουτισμό των γνώσεων, που απαιτούνται, προκειμένου να είναι σε θέση να διαχειριστούν με αξιοπιστία και θεωρητική επάρκεια όλες τις κατηγορίες ατόμων με ειδικές ανάγκες και μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες σε παιδαγωγικό-διδακτική και συμβουλευτική βάση. Η επιμόρφωση περιλαμβάνει ενότητες: διδακτικής και παιδαγωγικής μεθοδολογίας, ψυχολογικής και συμβουλευτικής υποστήριξης αναπήρων ατόμων, γονέων και δασκάλων, αξιολόγησης, διάγνωσης.

 

Μαθησιακοί Στόχοι Προγράμματος


Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι /ες θα είναι σε θέση να:

  • κατανοούν το θεσμικό πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής στη χώρα μας.
  • γνωρίζουν και να διατυπώνουν σχέδια διαφοροποιημένης διδασκαλίας, μέσα από την ορθολογική κατάρτιση συναφών προγραμμάτων σπουδών.
  • γνωρίζουν και να καταγράφουν τη συμβολή των βιωματικών τεχνικών και ενεργητικής μάθησης.
  • αναγνωρίζουν και να προσδιορίζουν τα όρια της συμβολής της ψηφιακής τεχνολογίας στην εξέλιξη και πρόοδο των μαθητών με ε.α.
  • οργανώνουν και να εφαρμόζουν σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, προσαρμοσμένες στις πραγματικές ανάγκες του ευαίσθητου αυτού μαθητικού πληθυσμού (μαθητές με ε.α.).
  • συντάσσουν ολοκληρωμένα σχέδια συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικού και ειδικών (λογοθεραπευτή, φυσικοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, παιδοψυχολόγου).
  • αξιοποιούν παιδαγωγικά τις Νέες Τεχνολογίες και να ενισχύουν τη συμμετοχή των μαθητών μέσα από στοχευμένες τεχνικές ενεργητικής μάθησης.
  • απομυθοποιούν νόρμες και κοινωνικά status για αυτή την κατηγορία μαθητών.
  • προωθούν το δικαίωμα της ισότιμης πρόσβασης και ευκαιριών για όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές.
  • διαμορφώσουν κουλτούρα ανεκτικότητας στο «διαφορετικό».

 

Μέθοδος Διδασκαλίας


Τα σεμινάρια θα υλοποιηθούν αποκλειστικά με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning) (ασύγχρονη) προκειμένου να εξασφαλιστεί σε μεγάλο βαθμό η αυτονομία του εκπαιδευόμενου.

Οι εκπαιδευόμενοι μπορούν να βρουν το εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό υλικό το οποίο θα είναι αναρτημένο στην πλατφόρμα από την έναρξη του σεμιναρίου, σε ψηφιακή μορφή, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα μερικής ή ολικής τοπικής αποθήκευσής του. Είναι εύκολα εκτυπώσιμο για τους χρήστες που προτιμούν το έντυπο υλικό.

Για τον χρόνο που απαιτείται για την εκμάθηση των διδακτικών ενοτήτων, η μελέτη και η εξάσκηση των εκπαιδευόμενων ποικίλει ανάλογα με το γνωστικό αντικείμενο που έχει για εξάσκηση και στηρίζεται στην ανεξάρτητη επεξεργασία του εκπαιδευτικού υλικού από τον ίδιο και τις αναθέσεις που θέτουν οι διδάσκοντες.

Μέσω e-mail θα  δίνεται στους εκπαιδευόμενους η δυνατότητα να μπορούν να επικοινωνήσουν με το διδακτικό προσωπικό και την γραμματεία.

 

Μέθοδος Αξιολόγησης και Κριτήρια Απόδοσης Πιστοποιητικού Επιμόρφωσης


Ένα τεστ με ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών στο τέλος του Προγράμματος.

Mετά την επιτυχή ολοκλήρωση τους, ο καταρτισμένος μπορεί να χρησιμοποιήσει τη βεβαίωση παρακολούθησης σε σχετικές προκηρύξεις αντίστοιχων εκπαιδευτικών ενοτήτων, καθώς μοριοδοτείται.

 

Διδακτικές Ενότητες


  • Διδακτική Ενότητα   1 : Εισαγωγή στην Ειδική Αγωγή
  • Διδακτική Ενότητα   2 : Μαθησιακές Δυσκολίες Υπερκινητικότητα και Διάσπαση Προσοχής
  • Διδακτική Ενότητα   3 : Αναπτυξιακές Διαταραχές, Αυτισμός
  • Διδακτική Eνότητα   4 : Γλωσσικές διαταραχές
  • Διδακτική Ενότητα   5 : Προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο- Παρεμβάσεις στην Ειδική Αγωγή
  • Διδακτική Ενότητα   6 : Κοινωνικός αποκλεισμός, ένταξη και συμπερίληψη
  • Διδακτική Ενότητα   7 : Συμβουλευτική Οικογενειών μαθητών με εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Διδακτική Ενότητα   8 : Πλαίσιο συνεργασίας ειδικοτήτων στην ειδική αγωγή και νομοθετικό πλαίσιο
  • Διδακτική Eνότητα   9 : Παιδιά με προβλήματα ακοής και παιδιά με προβλήματα όρασης
  • Διδακτική Eνότητα 10 : Ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης
  • Διδακτική Ενότητα 11 : Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών
  • Διδακτική Ενότητα 12 : Τελική Αξιολόγηση Προγράμματος

 

Σε ποιους Απευθύνεται


  • Σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, νηπιαγωγούς, νηπιοβρεφοκόμους, ψυχολόγους, καθώς και άλλους ειδικούς που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (Πτυχιούχοι: ΑΕΙ Παιδαγωγικών τμημάτων, Καθηγητικών σχολών, ΤΕΙ: Κοινωνικής Εργασίας, ΙΕΚ: Ειδικής Προσχολικής Αγωγής, ΙΕΚ: Προσχολικής αγωγής, δραστηριοτήτων δημιουργίας & έκφρασης).
  • Σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται ή πρόκειται να εργαστούν σε Κέντρα Διά Βίου Μάθησης και Δομές Διά Βίου Μάθησης.
  • Σε εκπαιδευτές Ενηλίκων και συμβούλους σταδιοδρομίας
  • Σε εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης που ασχολούνται με την εκπαίδευση μεταναστών, προσφύγων, ρομά, μουσουλμάνων και άλλων ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.
  • Σε σχολικούς συμβούλους και σε κοινωνιολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.
  • Σε αδιόριστους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης
  • Σε αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό με στόχο να διδάξουν την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό.
  • Σε εκπαιδευτικούς σε διαπολιτισμικά σχολεία και σχολεία ειδικής αγωγής.
  • Σε υπηρετούντες στα Υπουργεία, σε δικηγόρους και σε διερμηνείς.
  • Σε όσους επιθυμούν να επιμορφωθούν σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με στόχο τη δυναμική τους ένταξη σε προσφυγικές δομές και «Κέντρα φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο».
  • Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές ειδικοτήτων που δύνανται να διδάξουν σε Δομές Διά Βίου Μάθησης.
  • Σε όσους δραστηριοποιούνται στον χώρο της Ειδικής και όχι μόνο Εκπαίδευσης.

 

Ενδεικτική Μοριοδότηση


*Ακολουθεί τις νέες οδηγίες του Υ.Π.Θ. για την Μοριοδότηση. Η παρακάτω αναφορά είναι ενδεικτική και μπορεί να τροποποιηθεί από το Υ.Π.Θ. όποτε αυτό το κρίνει αναγκαίο

  • 2 Μόρια στο σύστημα διορισμών και προσλήψεων εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ – αναπληρωτές και αδιόριστοι υποψήφιοι)
  • 10 μόρια για διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ
  • 0,5 Μόρια στη διαδικασία επιλογής στελεχών εκπαίδευσης
  • Ένταξη στους επικουρικούς πίνακες  ( Νόμος 4589, ΦΕΚ 13 Α/29-01-2019 ΑΡΘΡΟ 58 )

 

Δικαιολογητικά Εγγραφής


  1. Αίτηση Εγγραφής
  2. Αντίγραφο ταυτότητας δύο όψεων.
  3. Βιογραφικό σημείωμα για τις σπουδές σας.
  4. Αποδεικτικό κατάθεσης διδάκτρων.

 

Δίδακτρα και Τρόποι Αποπληρωμής


Το κόστος των Διδάκτρων είναι 499,00 ευρώ

Στην τιμή συμπεριλαμβάνονται : Τυχόν χρεώσεις Φ.Π.Α.

Το Συνολικό Ποσό των Διδάκτρων σας ανάλογα με το είδος του Σεμιναρίου μπορεί να καταβληθεί τμηματικά σε δύο δόσεις (50% με την εγγραφή και 50% στην μέση του προγράμματος), ενημέρωση θα λάβετε από την γραμματεία για τους τρόπους εξόφλησης του με κατάθεση σε Τραπεζικό Λογαριασμό Πειραιώς

Οι θέσεις του σεμιναρίου είναι ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΕΣ & τηρείται σειρά προτεραιότητας.


Η συμμετοχή σας στην επιμόρφωση οριστικοποιείται μόνο με εμπρόθεσμη προπληρωμή του ποσού συμμετοχής στον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας που θα σας σταλεί με e-mail μετά την δήλωση συμμετοχής. Μπορείτε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά στο 2310 542 777 και 23821 00 304 για να πραγματοποιήσετε μια προ κράτηση θέσης με κόστος 100,00 ευρώ. Επιστροφή διδάκτρων δεν γίνεται δεκτή εκτός εάν υπάρξει διακοπή του τμήματος με υπαιτιότητα του Κε.Δι.Βι.Μ. 2